IF Götas forum

Full version: Resultat Lucialoppet
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
Jaa ni..händer alltid något spännande på våra resor..Wink
Kom iväg 20 minuter senare än planerat. Som tur var hade vi lite tid till godo..
Dåligt väglag, Rudner gjorde det bra som chaufför! Svårt att hitta till tävlingsplatsen! Vi trodde att vi äntligen hittat rätt när vi åkte in i �stansjö..jag ringde till Daniel Brånn då och tur var det! Tävlingen var inte i �stansjö utan i Vretstorp..
Kom till tävlingsplatsen med 15-20 min tillgodo. Hann hämta nummerlapparna och värma några minuter.

-3 grader, halt på banan! Snömodd, svårt att få fäste med skorna. Hög skaderisk!
Gick inte att gå på som man ville. Men som vanligt kul att tävla!
Sprang ikapp Lennart när det var 3km kvar till mål. Sprang i en klunga på 3 pers, både Lennart och jag sprang fel med 800m kvar till mål och vi fick springa några extra meter. Lennart lade in en långspurt i snömodden med 500m kvar, där tog han slut. Min spurt räckte längre..Tongue Alltid skönt att slå några grabbar!Wink

Prisutdelning med glögg och Luciatåg som avslutning. Blev en lång dag!

Inte roligt att kolla sin tid efter den här dagen..men var lika dåliga tider för alla. Vi höll oss alla skadefria iallafallSmile

Sträcka: Tid: Genomsnittligt tempo:
10,11km 40,36 4,01/km
Genomsnittlig puls: 175
MHR: 182

Hela resultatlistan:
http://www.ostansjosk.se/ResultatLucialoppet10.pdf
Hädanefter blir det att "trä"på spikdopparna(biltema)vid träning i snö.
Första 1km enligt Mona 3,50!!tyckte jag sprang på bra -vid vändpunkten var jag helt slut- passerade på fantastiska 20,00(5km).
Men som sagt får ej bryta i denna löpargrupp bara att kämpa på.
Vill man slippa Väderlek bara att köra ett eget Testlopp- Hallen tex 10000m .Hörs Lennart E
Snyggt Mona! jag gillar när du sätter gubbarna på plats...TongueBig Grin
/Pia
Haha joo helst när de innan loppet säger att de är i högform och ska persa!Wink
Saknar dig på träningen Pia!!!
Svårt att säga hur tungsprungen banan var .Kenneth resp Ulf (44-45)
deltog på DM Aug och hade 37,40 resp 38,16 nu var dom efter mig med ca 24-38sek.Peter Wiker sprang DM på 34,23 nu var han 1min efter Anders(37 resp 36).Både jag och Mona sprang med lite distans till det hela riktigt bra (hela gänget).Närmare 2-3min på hela topplistan långsammare än vid normalt före.Vi får väl leta upp ett nytt Kontrollmätt 10km lopp för "revanchera" oss!!Daniel tips Hörs Lennart E
Ja riktigt halt underlag va det. tog det enbart som ett bra träningspass inte speciellt sliten i mål och helt fräsch idag på långpasset helt enligt plan

/Thomas
Referens-URL:er