IF Götas forum

Full version: Träning Tors 16/12 1730 Våxnäshallen
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
Någon som vet om hallen är upptagen ikväll? Annars så tänkte jag köra ett pass (t.ex. LT 30x300m p=20s).
vet inte om hallen är ledig eller ej men sticker nog dit vid 17 idag för att slippa springa slalom och kör nog 30 x 300 m idag igen. Hade egentligen tänkt att springa ett snabbare distanspass ute idag men efter att vart ute och gått ju på morgonen har jag ändrat mig!!

/Thomas
Vad är det för fart man ska hålla om man ska köra 30x300?
Jag är ju lite ny på det här så jag uppskattar alla tips och råd.
Ja brukar köra dom i typ 5 km fart. 30 st är ganska många intervaller ifjol började jag med 20 st och byggde upp mig till 30 st. Man ska bli behagligt trött efteråt absolut inte helt död då har man kört för tufft. Dom första 10 intervallerna ska man ha känslan att det här går ju lekande lätt då är det viktigt att inte springa fortare utan att vara disciplinerad och ligga på den tänkta farten trött blir man sen ändå...

/Thomas
Jag kör i 10K-fart (ca 4 min/km), kanske något snabbare. Jag försöker iaf hålla samma fart genom alla intervaller och det ska kännas behagligt jobbigt (dvs runt tröskelpuls). Smile
Referens-URL:er