10*600M: 45-SEK STÃ?VILA- 3MIN SERIEPAUS
Siktar på 40varv -körde senast 15*600 snitt 43 -5 mindre nu antal-15 sek mer vila-skåneAnders-rudner hänger på-"tvinga upp farten"Hörs Tis Lennart E
2011-01-11 Ti Vo2 2x5x2' p=45'' sp=3', Våxnäshallen 17.30
är det på programmet.
Detta är ett riktigt bra Vo2-pass, som ger precis det som krävs för att lyckas med ett 3000m lopp nu under inomhussäsongen.
Farten skall vara så hård att tex Lennart ska komma 575-600m på 2min.
Idag så körde Jag ett pass på bana. - Träningen har väl inte gått så bra här nere i Sydafrika annars. Svårt att få till träning på familjesemester -
Det blev 4x1000m p=1' (tänkte köra 6st men det var för varmt 29C). Körde på bana i Stellenbosh efter rekommendation av Johan E. Det var många svenskar och några Norrmän och Holländare på plats. Tregaro och hans adepter körde hojdhoppstraning och bla Mathias Sunneborn körde sprint. Mathias tyckte att vi definitivt skulle satsa på IVSM i Karlskrona -han själv skulle vara med.
Körde förresten även 2st 200m lopp efter tusingarna. De gick på 31 sek, så man märker att det är bra mycket lättare att träna sprint än langdistans i värmen. Tyvärr så här jag inga exakta tider. Klockan blev snodde när jag duscha. Gäller att försöka vara en "glad skit" ändå. För förutom den grejen är allt bra. Inga brutna ben el dyl. God mat och en hel del vinprovning (15 kr för 5 glas).
/Lars
Kör precis enligt Vo2 2x5x2' p=45'' sp=3' eftersom det finns en logik bakom.
Detta pass ska nämligen ske med 3 set och med samma fart veckorna framåt. Så då är det bra att ha satt farten helt rätt nu först.
/Lars
Ja kommer nog till hallen men får se hur mycket ja kör med tanke på min baksida. Kändes rätt ok idag när ja jogga 15 km men det var rätt lungt. Kör nog lite snabbare i �rebrohallen på torsdag istället.
�r det inte bättre att köra intervaller baserat på sträcka inomhus? Det är åtminstone lättare att logga passet efteråt...
/Magnus
Tyvärr så här jag inga exakta tider. Klockan blev snodde när jag duscha. Gäller att försöka vara en "glad skit" ändå.
Surt, vilken 305:a i ordningen var detta?
/Magnus
Försök att starta på samma ställe så att du får koll på metrarna. Du kan springa så att det blir jämna meter, men bara typ 7sek. Alt så kan du klocka dig när du passerar typ 700m.
Jag tror det var 5e klockan under en 8Ã¥rs period.
Försök att starta på samma ställe så att du får koll på metrarna. Du kan springa så att det blir jämna meter, men bara typ 7sek. Alt så kan du klocka dig när du passerar typ 700m.
Jag tror det var 5e klockan under en 8Ã¥rs period.
Fördelen med att köra efter tid är att vi alla vilar samtidigt då och vi slipper passera startlinjen samtidigt som ett gäng vilar där, eller kanske precis gått i mål och inte alltid då har koll på att det kommer en i full fart och ska varva.
"Fullsatt"på banorna -kul-ca 20-25st.Mesta av oss körde 10*600m dvs enligt programm.Mina tider(lennart E-SkåneAnders-Fredrik E)
1a 2,00 6a 2,01
2a 2,01 7a 2,00
3a 2,01 8a 2,01
4a 2,01 9a 2,00
5a 2,01 10a 1,59
�vrigt:"Maximalt" från min sida -kan inte springa fortare.Hörs Lennart E