IF Götas forum

Full version: Träning Wåxnäshallen Sön 1000 + Distanspass
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
Kör snabbdistans 10km-tänkt fart 39min ifall någon vill hänga på.Det blir det femte 10km passet jag kör de senaste 13veckorna med fart.Började på 41min, senast 39,40 pressar upp farten för varje gång.
Hörs Lennart E
Då snabbdistansen är färdig kl 10:40 så blir det lämpligt att vi kör långpass eller distans ute efter passet. Det är inte ett måste att alla är med på snabbdistansen innan distansen men för mig som maratonlöpare blir det nog lämpligt att köra 10 km snabbt som en del i långpasset.

Så kom gärna till hallen och var med på gemensam distans/långpass strax efter kl 10:40 eller innan kl 10 om fler tycker det är lämpligt att köra snabbt 10k som del av långpass eller bara köra 10k
Jag hänger troligen på långpasset ute.
/Lars
-23 kl 800 i skåre tänk på hälsan ni som kör ute MVH Lennart
bara -18,6 som skuggtemp pån rud nu vid 8:40 och blir nog en del varmare i solen runt 11

Kan bli lite småkyligt att jogga till hallen dock snart men brukar gå bra
Jag kommer med och springer distans
Riktigt bra pass.10km snabbt -39 var målet.Deltagare Kumla Daniel-Lennart E-ICA Lars-SkåneAnders-Fredrik.Kumla Daniel Farthållare med två uppgifter-39min och betydligt snabbare andra halva.Passertider:
1km 4,03
3km 11,41
5km 19,31
7km 27,15
9km 34,45
10km 38,32
1a 5km 19,31
2a 5km 19,01
�vrigt:Fredrik E nära pers 10km-kanon
Kumla Daniel perfekt farthållare-förutom kanske lite kraftig fartökning sista 3km(11,17)Hörs Tis Lennart E
Körde lite distans efteråt med i lundegårdtempo så det blev ca 33 km sammanlagt idag.
Var bra att få nästan maratempo under en mil i mitten av passet. Får köra liknande snart igen men kanske 15k i samma tempo, kanske t.om. försöka dra sista 5 lite under 3:40 tempo.
Ja 20 km i 5:40/km fart blev det på langdistanspasset.
Jag, Johan B, Daniel och Thomas Ju var med på det.
/Lars
Referens-URL:er