IF Götas forum
Inbjudan/Anmälan: Goliatloppet 18/8 Kil - Utskriftsvänlig version

+- IF Götas forum (http://forum.ifgota.se)
+-- Forum: Föreningen (/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Forum: Långdistansarna (/forumdisplay.php?fid=17)
+--- Ämne: Inbjudan/Anmälan: Goliatloppet 18/8 Kil (/showthread.php?tid=1618)

Inbjudan/Anmälan: Goliatloppet 18/8 Kil - Anton Nilsson - 20120811 16:20

Finns möjlighet för ett lopp i närheten för er som inte åker till Stockholm och springer Midnattsloppet.

Vill tipsa om Goliatloppet i Kil för er som inte sett.

Kils AIK startade loppet förra året, där Anders segrade.

Nytt för i år är att man kan springa två varv.
7,5km eller 15km.

Inbjudan

Resultat 2011

RE: Goliatloppet 18/8 Kil - lundegard - 20120812 09:29

Bra Anton, det borde passa in i schemat för många (utom mig Midnattsloppslöpare).
Lägger in det i vårt program.

Hur var det föresten med långa Terräng DM. Jag har glömt bort vilket datum vi satte på det.
Kan du kolla upp med dina Kils-vänner om när?

/Lars

RE: Goliatloppet 18/8 Kil - lundegard - 20120812 09:37

Anmäl er här på forumet.
Anmäl er innan 14/9 kl 18:00.

Vi sponsrar anmälan.
Förutsatt:
A. Att man har varit eller kommer vara med som funktionär på någon av våra arrangemang.
B. Vi är mer än 3 löpare från gruppen.

/Lars

RE: Goliatloppet 18/8 Kil - Anton Nilsson - 20120812 21:05

lundegard Skrev:
Hur var det föresten med långa Terräng DM. Jag har glömt bort vilket datum vi satte på det.

/Lars

Kollar upp det på tisdag om jag kommer ihåg, återkommer Smile

RE: Inbjudan/Anmälan: Goliatloppet 18/8 Kil - larsa - 20120813 09:52

jag anmäler

Leif Sjöström 15km If Göta

Lars-erik Carlsson 15km If Göta

RE: Inbjudan/Anmälan: Goliatloppet 18/8 Kil - Linda - 20120813 19:41

Jag anmäler

Linda Take 15 km IF Göta

RE: Inbjudan/Anmälan: Goliatloppet 18/8 Kil - Karl-Martin - 20120814 12:42

Anmäler mig:
Karl-Martin Nordling 7,5 km IF Göta

RE: Inbjudan/Anmälan: Goliatloppet 18/8 Kil - lundegard - 20120814 15:49

Då är vi 3+ deltagare.
Jag mailar ikväll våra anmälningar ikväll och ber Kils OK ge oss ett PG-nummer som kansliet kan betala in anmälningsavgiften på.

Anmäl er innan 18:00.
/Lars

RE: Inbjudan/Anmälan: Goliatloppet 18/8 Kil - Emma - 20120814 16:05

Anmäler mig:
Emma Nordling IF Göta 15 km

RE: Inbjudan/Anmälan: Goliatloppet 18/8 Kil - Ellinor Klockare - 20120814 16:06

Anmäler mig:

Ellinor Klockare 7,5 km IF Göta

RE: Goliatloppet 18/8 Kil - Anton Nilsson - 20120814 21:02

Anton Nilsson Skrev:

lundegard Skrev:

/Lars

Datumet var tänkt den 4e September, men jag påpekade att vissa deltog i Arvika halvmaraton och vissa på 6-timmars den 1a September, så jag la upp förslag på att flytta det till Torsdagen den 6e istället.

Vad tror ni?
Räcker 3 dagar mellan tävlingarna?
jag kör på vilket som.

RE: Inbjudan/Anmälan: Goliatloppet 18/8 Kil - lundegard - 20120814 21:21

Angående Terräng DM.
Ja, Torsdag den 6e passar mycket bättre. Kör på det så kommunicerar vi ut det så mycket vi bara kan.

/Lars

RE: Inbjudan/Anmälan: Goliatloppet 18/8 Kil - lundegard - 20120814 22:08

Skickat anmälningar

RE: Goliatloppet 18/8 Kil - Mona - 20120815 07:30

Anton Nilsson Skrev:

Anton Nilsson Skrev:

lundegard Skrev:

/Lars

Datumet var tänkt den 4e September, men jag påpekade att vissa deltog i Arvika halvmaraton och vissa på 6-timmars den 1a September, så jag la upp förslag på att flytta det till Torsdagen den 6e istället.

Vad tror ni?
Räcker 3 dagar mellan tävlingarna?
jag kör på vilket som.

Det går inte att skjuta på terräng-DM ytterligare några dagar eller krockar det med något annat då? Blir för tufft för mig/de som springer 6-timmars att tävla så tätt inpå.
/Mona

RE: Inbjudan/Anmälan: Goliatloppet 18/8 Kil - Sigrid - 20120815 07:49

För oss (icke-DM-utbölingar som gärna vill springa lopp och gärna springer i skogarna kring Frykstastugan! Wink) passar torsdag den 6 september utmärkt! Jag har en undran om det går bra för en Hsen att springa 8km? Vet att det brukar vara 12km som gäller för herrseniorerna och 8km för H35 och uppåt.

/Nilivaaraduon Smile

RE: Inbjudan/Anmälan: Goliatloppet 18/8 Kil - Anton Nilsson - 20120815 19:30

Mona Skrev:
Det går inte att skjuta på terräng-DM ytterligare några dagar eller krockar det med något annat då? Blir för tufft för mig/de som springer 6-timmars att tävla så tätt inpå.
/Mona

Tjurruset den 15e vill man väl ha 100% fräscha ben, så den veckan är jag osäker.
Frågan är om man lägger det på den 18e isåfall, vet dock inte hur eran planering blir, men Oslo halvmaraton springer inte jag.
Vet tyvärr inte, får be Jonas Uller höra av sig.

Sigrid Skrev:
För oss (icke-DM-utbölingar som gärna vill springa lopp och gärna springer i skogarna kring Frykstastugan! Wink) passar torsdag den 6 september utmärkt! Jag har en undran om det går bra för en Hsen att springa 8km? Vet att det brukar vara 12km som gäller för herrseniorerna och 8km för H35 och uppåt.

/Nilivaaraduon Smile

Det borde gå, utom tävlan alltså Smile
Har ingen inbjudan vad jag vet än så länge.
Återkommer när jag vet mer.

RE: Inbjudan/Anmälan: Goliatloppet 18/8 Kil - André - 20120815 21:14

Håller med Mona om att ha terräng-DM lite senare. 18 September låter super!

RE: Inbjudan/Anmälan: Goliatloppet 18/8 Kil - Anton Nilsson - 20120815 21:14

vad är det här nu då?!

Kils AIK friidrott

"GOLIATLOPPET ÄR INSTÄLLT!!!

pga av för få anmälningar så tvingas vi i år att ställa in Goliatloppet!"

RE: Inbjudan/Anmälan: Goliatloppet 18/8 Kil - Anton Nilsson - 20120815 21:22

jaha, det var den helgen det, blir nog Hagenrundan för min del då.

Hagenrundan

Kollar upp DM och lägger upp när jag har mer information, om inte Jonas gör det själv.

RE: Inbjudan/Anmälan: Goliatloppet 18/8 Kil - Mona - 20120816 08:19

Anton Nilsson Skrev:
jaha, det var den helgen det, blir nog Hagenrundan för min del då.

Hagenrundan

Kollar upp DM och lägger upp när jag har mer information, om inte Jonas gör det själv.

Bra Anton! Tycker den 18 september låter kanonbra!:-)

Vad tråkigt med Goliatloppet! Tror att det är många som tänkt vara med som inte anmält sig ännu, iallafall jag!

RE: Inbjudan/Anmälan: Goliatloppet 18/8 Kil - G Grahn - 20120816 08:59

Synd att det blev inställt och kanske onödigt?! Efteranmälningarna utgör cirka 50% av totala startantalet (min erf.) Självfallet vill man kunna bestämma sig "på dagen" men det medför ett arrangörsaber helt klart, blir stressigt också med att reg. in alla namn mm.

En samordnad kalender för kommande års tävlingar genom VFIF tror jag nog inte är så dumt, eller (Ida?!). Det blir glädjande nog mer och mer lopp men med lite korta varsel. En träff för VFIF föreningar hösten-vintern och gemensamt lägga ett program tror jag på, bra för både arrangörer och aktiva.

MVH
Gunnar Grahn
Progress LK

RE: Inbjudan/Anmälan: Goliatloppet 18/8 Kil - Mona - 20120816 11:32

Håller med Gunnar! Jag sitter alltid och tävlingsplanerar inför varje säsong, men brukar inte vara alla tävlingar som kommit ut vid den tidpunkten vilket gör att det blir svårt att lägga in alla lopp. Brukar anmäla mig i god tid om jag har bestämt mig för ett lopp och kroppen känns ok men svårt då tävlingar "dyker upp" med kort varsel.

Bra med många lokala lopp runtomkring i Värmland, riktigt roligt att tävla på hemmaplan men tråkigt då loppen "krockar". Vore bra om ansvariga tävlingsarrangörer tillsammans kan besluta om datum och då även ta hänsyn till andra tävlingar utanför Värmland i den mån som det går.

/Mona

G Grahn Skrev:
Synd att det blev inställt och kanske onödigt?! Efteranmälningarna utgör cirka 50% av totala startantalet (min erf.) Självfallet vill man kunna bestämma sig "på dagen" men det medför ett arrangörsaber helt klart, blir stressigt också med att reg. in alla namn mm.

En samordnad kalender för kommande års tävlingar genom VFIF tror jag nog inte är så dumt, eller (Ida?!). Det blir glädjande nog mer och mer lopp men med lite korta varsel. En träff för VFIF föreningar hösten-vintern och gemensamt lägga ett program tror jag på, bra för både arrangörer och aktiva.

MVH
Gunnar Grahn
Progress LK

RE: Inbjudan/Anmälan: Goliatloppet 18/8 Kil - Fru Sisu - 20120816 20:04

VFIF kan sammankalla till en sådan planeringsträff. Det finns även planer på att ha en utbildningsdag kring arrangemang och en infoträff om en eventuell långloppscup. Det skulle kanske gå att göra en halvdag med alla de här delarna. Vi får fundera över vilka som ska kallas, när och hur. Jag kan ta den bollen. /Ida