IF Göta Karlstad & Karlstad Kommuns motionsturné - Utskriftsvänlig version +- IF Götas forum (http://forum.ifgota.se) +-- Forum: Föreningen (/forumdisplay.php?fid=1) +--- Forum: Långdistansarna (/forumdisplay.php?fid=17) +--- Ämne: IF Göta Karlstad & Karlstad Kommuns motionsturné (/showthread.php?tid=980) |
IF Göta Karlstad & Karlstad Kommuns motionsturné - lundegard - 20110310 10:18 Vi tar och bidrar på några av dessa nedan. -- From: Ellinor Johansson IF Göta Karlstad [mailto:ellinor.johansson@ifgota.se] Sent: den 10 mars 2011 09:31 To: jan.stenback@metso.com; janstenback@hotmail.com; 'Stefan Wagnsson'; 'Claes Nyberg'; per.jacobsen@bredband.net; SorenB.Persson@sweco.se; mona@monahallberg.se; henrikornstedt@hotmail.com; pia.thomasson@comhem.se; Lundegård Lars (Consultant); 'Benjamin Ahlbäck'; 'Anders Eråker'; 'Johan Engberg'; mail@tropahoppet.se Subject: Motionsturné IF Göta Karlstad & Karlstad Kommuns motionsturné Nu drar vi snart igång turnén och jag skulle gärna se att just du finns med som inspiratör/ledare. Föreningen har fått klart med ett samarbete med Värmlands Idrottsförbund, vilket gör att ni som ledare vid dessa tillfällen får en mindre ersättning på (ca:200kr). Tanken med turnén är att vi ska få ut de som aldrig annars finns i motionsspåren, samt göra dem helt frälsta så de även anmäler sig till Karlstad Stadslopp den 18:e juni ? Jag kommer finnas med på varje tillfälle för att starta upp och sköta snacket kring turnén och om våra arrangemang. Men vi behöver din expertis hjälp! Minst två ledare vid varje tillfälle, vi delar upp gruppen i minst två grupper vid varje tillfälle så alla känner att det ger något till dem.. Vill poängtera detta är inget tillfälle där det är milsträning utan runt 3-8 km, samt backträning, löpskolning och annat vi från friidrotten är bra på. Fyll i namn + mobil.nr om du kan vara med vid något av dessa tillfällen: 2 personer per tillfälle: 31 mars Våxnässpåret: ______________________________________________ 7 april Tyrstugan: __________________________________________________ 14 april Tuggelitespåret: ____________________________________________ 21 april Jakobsberg: ________________________________________________ 28 april Skattkärr: __________________________________________________ 5 maj Kronoparken: _Claes N__________________________________________ 12 maj Rudsspåret: _________________________________________________ 19 maj Molkom: ____________________________________________________ 26 maj Ulvsby: _____________________________________________________ 9 juni Skutberget: ___________________________________________________ (Vid detta tillfälle kommer även Intersport samt Karlstad kommun finnas med) Stor avslutning med prisutdelning till de deltagare som deltagit vid flest spår osv. Samtliga tillfällen startar 18.00. För ytterligare info besök oss på facebook eller på Karlstad Kommuns hemsida. Sprid detta till era löparvänner som ni tror kan tänka sig ställa upp som ledare/inspiratör. Med vänlig hälsning/ Ellinor Johansson Ansvarig motionsarrangemang IF Göta Karlstad Regementsgatan 8 653 40 KARLSTAD tel: 054-212327 mobil: 0706 - 22 23 27 web: http://www.ifgota.se <http://www.ifgota.se/> mail: ellinor.johansson@ifgota.se <mailto:johan.engberg@ifgota.se> Arrangemang 2011 Götas Ungdomsspel - 22-23 januari Karlstad 6-timmars - 5 februari Vårruset - 11 maj Karlstad Stadslopp - 18 juni Karlstad GP - 2 augusti Götas Ungdomsspel - 3 september Karlstad 6-timmars- 3 september Tjurruset - 17 september RE: IF Göta Karlstad & Karlstad Kommuns motionsturné - Johan B - 20110313 08:56 Jag tycker detta låter intressant och jag ställer gärna upp och leder grupp den 12 maj på Rud. RE: IF Göta Karlstad & Karlstad Kommuns motionsturné - lundegard - 20110329 21:15 Hinner inte riktigt ta tag i detta. Kan någon ta på sig att samla in namn och skicka in dem till Ellinor? /Lars RE: IF Göta Karlstad & Karlstad Kommuns motionsturné - felix - 20110330 05:39 14/4 Tuggelite -Ledare(Lennart E)-varit i kontakt med Ellinor-Hörs Lennart E RE: IF Göta Karlstad & Karlstad Kommuns motionsturné - lundegard - 20110406 20:45 From: Ellinor Johansson IF Göta Karlstad [mailto:ellinor.johansson@ifgota.se] Sent: den 6 april 2011 16:59 To: Lundegård Lars (Consultant) Subject: SV: motionsfest i löparspåren Hej Lars, Har lite dåligt med uppslutning på ledarsidan inför motionsturnén, Skulle du kunna be dina gubbar & gummor höra av sig till mig om de vill hålla något pass! Tack på förhand. Med vänlig hälsning/ Ellinor Johansson Ansvarig motionsarrangemang IF Göta Karlstad Regementsgatan 8 653 40 KARLSTAD tel: 054-212327 mobil: 0706 - 22 23 27 web: http://www.ifgota.se mail: ellinor.johansson@ifgota.se A RE: IF Göta Karlstad & Karlstad Kommuns motionsturné - Mona - 20110407 15:57 Långdistansgruppen se hit!!! Ni som på vårt möte skrev upp er som ledare måste anmäla er till Ellinor Johansson på kansliet. Tlfnnr:054-212327 mobil: 0706 - 22 23 27 RE: IF Göta Karlstad & Karlstad Kommuns motionsturné - lundegard - 20110410 22:15 Hur har det gått? Nån som anmält sig? Jag räknar med att vi kan greja detta som grupp. Eftersom ingen riktigt räckt upp handen så tar jag och plockar ut en grupp: anders nilsson -77 if göta Dan Brandt 81- IF Göta Per Jung 85- IF Göta Andreas Djurberg -79 If Göta Fredrik Eriksson- 70 IF Göta Anders Nilsson blir general och får hålla ihop det och ni andra får hjälpa till. /Lars RE: IF Göta Karlstad & Karlstad Kommuns motionsturné - Fritte - 20110411 08:16 Det låter ju trevligt, men tyvärr så jobbar jag i Norge varje torsdag. Fritte RE: IF Göta Karlstad & Karlstad Kommuns motionsturné - Mona - 20110411 08:40 Bra Lars!!:-) lundegard Skrev: Hur har det gått?
Nån som anmält sig? Jag räknar med att vi kan greja detta som grupp. Eftersom ingen riktigt räckt upp handen så tar jag och plockar ut en grupp: anders nilsson -77 if göta Dan Brandt 81- IF Göta Per Jung 85- IF Göta Andreas Djurberg -79 If Göta Fredrik Eriksson- 70 IF Göta Anders Nilsson blir general och får hålla ihop det och ni andra får hjälpa till. /Lars
RE: IF Göta Karlstad & Karlstad Kommuns motionsturné - lundegard - 20110411 09:49 Fritte Skrev: Det låter ju trevligt, men tyvärr så jobbar jag i Norge varje torsdag.
Fritte
RE: IF Göta Karlstad & Karlstad Kommuns motionsturné - Fritte - 20110411 14:55 Har pratat med Ellinor. Saknas personer till följande datum: 14 april 1 person 21 april 1 person 28 april 2 personer 5 maj 1 person 12 maj 1 person 19 maj 2 personer 26 maj 2 personer Ring till E ni som är intresserade. RE: IF Göta Karlstad & Karlstad Kommuns motionsturné - SISU-Lars - 20110411 22:51 Kan hjälpa till 14/4 Tuggelite. Ringer Ellinor tisdag. /Lasse RE: IF Göta Karlstad & Karlstad Kommuns motionsturné - Johan B - 20110412 17:25 Jag kan hjälpa till den 12 e maj jag ringer Ellinor imorgon. RE: IF Göta Karlstad & Karlstad Kommuns motionsturné - SISU-Lars - 20110417 23:11 Hade tänkt mig att vara med till veckan i Jakobsbergs också, men fick i fredags reda på att det var föräldramöte då mellan kl. 18-20. Helt kört med andra ord. /Lasse RE: IF Göta Karlstad & Karlstad Kommuns motionsturné - Fritte - 20110418 10:05 Har försökt motivera flera i gänget att ställa upp som ledare. Bra om ni tar en ny runda om detta på dagens träning. kan ej komma då jag ska på vårkonsert. Ibland finns det ett liv utanför löpningen, men det är inte så ofta. RE: IF Göta Karlstad & Karlstad Kommuns motionsturné - felix - 20110418 15:14 Dyker upp Jakobergsskogen 1800 21/4 MVH Lennart E RE: IF Göta Karlstad & Karlstad Kommuns motionsturné - André - 20110418 16:02 felix Skrev: Dyker upp Jakobergsskogen 1800 21/4 MVH Lennart E
RE: IF Göta Karlstad & Karlstad Kommuns motionsturné - felix - 20110418 18:39 Hörs Ons Lennart E RE: IF Göta Karlstad & Karlstad Kommuns motionsturné - lundegard - 20110418 18:47 Jakobsbergsspåret är en av mina favoriter! Perfekt för 3 saker: 1. Testlopp (lagom långt för att kolla formen på) 2. Långa intervaller - helst på kvällen då blir det en skön fartkänsla 3. Lätt distans. Speciellt för motionärer. Samla ihop 3-4 varv. Sthlm på onsdag annars skulle jag hängt på. /Lars RE: IF Göta Karlstad & Karlstad Kommuns motionsturné - lundegard - 20110518 08:06 Johan B och Lasse hoppar in som värdar nu den 19 maj Molkom. - Bra! Ellinor behövde verkligen hjälp och var ute och jaga oss på banan igår. Sören tog och hjälpte till på Rudsspåret förra veckan. - Nu är vi nog "bäst i klassen" på att hjälpa till. /Lars |