IF Götas forum

Full version: IF Göta Långdistans Elit
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
Under mötet vi hade i höstas med bl a Johan E så lade vi upp planer på att starta upp en elitgrupp för tävlingslöpare i IF Göta från 800m och uppåt och 18 år och äldre.

Nu har formerna för den gruppen diskuterats närmare och vi har enats om en coach/manager och det blir P-A Ottersten. För att ha en rättvis chans att ingå i gruppen även som veteranlöpare har vi också kommit överens om att använda oss av åldersrelaterade omräkningsfaktorer, den sk WMA Age grading calculator

Nivån för att komma in i gruppen ligger på 80%, enligt tillhörande skala betyder det nationell nivå. Tiderna som gäller är föregående års tävlingsresultat.

Jag har gått igenom 2 st tävlingar i fjol, DM 5000m och en på 3000m, och då har följande löpare "kvalat" in i gruppen:

André, Anders E, Sören, Fredrik N, L-O Gävert, P-A Ottersten och Per J.

Det finns säkert någon mer, så då får ni lämna i tider till mig (P-A har inte tillgång till åldersfaktorerna) om ni tror eller vet genom att ni använt omräkningsprogrammet att tiden räcker till.
Bra Sören-finns 3st till som du får "peppa"-(1)Henrik blir Veteran nästa år-(2)nästan Sören klass på Tanterna �rnstedt/Moberg-garanti bland dom tre på alla Distanser-100m till Marathon-(�rnstedt förmodligen bra på Häcklöpning)
Lycka till Lennart E
Vi spanar stenårt på tabellen och vi tror att du måste höja nivån till 82% för oss veteraner annars så tar vi och uppgraderar hyrbil til limosine (elitklass-nivå) hem. :-)

/Lars
Efter vi sett till resultaten på IVSM i år så tror jag att en nivå på 86% är lämpligt.
Det är där som topp 3 ligger på.

/Lars
Måste höra om jag hajar detta age grading program; Om jag matar in 53 bast, road 10km och en tid 39,45, ja jag tror faktiskt det är möjligt! faktorn blir 85,36 och age graded result 33,29, som mitt pers..?! Räknär/tänker jag rätt?
Tycker åldersfaktorn verkar "snäll" men protesterar inte om det stämmer! Kul att kunna persa om än i teorins värld...
Stämmer Gunnar -för snälla gränser-jag själv sprang för 1år dedan 3000m 10,05,1 =81/denny1000m 2,48 över 80/Ica Lars resp Fredrik 2,54 1000m-över 80 =elit
VeteranSM Res= M45 3000m 7st under 9,55/M50 3 st under 10,00/M45 800m 5st under 2,14-standarden betydkigt högre än för några år sedan-�ver 85 i nuläget Sören och Lars L
MVH Lennart E
Jo, det börjar närma sig det procenttal jag hade som förslag från början. Men eftersom det var för högt för våra seniorer, sänkte jag det till 80%. Men vi här nere har också diskuterat och vi kanske måste ha olika tal för seniorer och veteraner. T ex 85% för vet och 80% för sen.
Ja, jag tycker det är okej om du sätter olika värden på junior, senior och veteran.
/Lars
Senoir 80
Veteran 85
Kör på dessa värden stämmer bättre verkligheten Lennart E
Alla som är intresserade av en plats i elitgruppen, kan komma på mötet imorgon tisdag 6/3 kl 16.30 i Våxnäshallen. Vi ska bl a diskutera målsättningar, ekonomi och aktiviteter.
Sportchef Engberg och gruppens manager P-A Ottersten kommer att närvara.
Sidor: 1 2
Referens-URL:er