Skippar morgonens spjut och tar en MTB-cykeltur istället. Vi ligger lite för långt ifrån 3djeplatsen i lagtävlingen för att 1-poäng i spjut ska göra skillnad.
Laddar för 10 000m på torsdag.
/Lars
Skippar morgonens spjut och tar en MTB-cykeltur istället. Vi ligger lite för långt ifrån 3djeplatsen i lagtävlingen för att 1-poäng i spjut ska göra skillnad.
Jag föreslår att du tar en MTB-tur till Kil och kastar spjut! Två flugor i en smäll!
Sista dagens höjdpunkt tycker jag var M45 400 m där Sören vann före Dag Dacke och Gunnar Durén! Segertiden blev 54,29!
Jag filmade hela loppet med mobilen, återkommer med länk när jag vet var jag ska lägga upp den.
Summering VSM 2012:
Fredag : Nöjd med mitt 800m lopp 2.10,37(63s,67s), det var det loppet jag satsade mest på.
Lördag: 1500m blev det personsämsta med 8s, ingen vidare "hitt", sprang för första gången i "vanliga" lätta skor och man får inte samma tryck där...haft lite ont under högerfot men kört lite med smärtstillande
4x400m, kändes helt ok....hade lite väl mycket kraft kvar egentligen när jag lämna stafettpinnen till Sören, men svårt köra "själv"...
Söndag 400m: Tänkte lite fel här, så var på väg missa starten, får "tacka" Leif S som prickade av mig för start. Kort uppvärming och 150-200m in i loppet högg det till under högerfoten=bristning(?)=DNF.
Diagnosen som jag än så länge ställt själv är, muskelbristning under högerfot, har fått ett blåmärke stort som en tumnagel under foten.
Nu blir det löpvila oavsett jag vill eller inte, sedan nya tag....
mvh
Denny
Nu har jag uppdaterat med bilder från lördagen.
M40 1500m: Memo
M35 1500m: Denny och Magnus
M35+ 4x400m: Thomas, Leif H, Denny och Sören
https://www.dropbox.com/sh/x3oovhqsj79xrdm/LmKgmhv2wN
Säg till om du inte ser dem. Säg också till (genom att ge mig ditt e-mail) om du vill ladda ner alla bilder via dropboxklient, vilket är väldigt smidigt.
/Lars
Lite blandade resultat för mig.
Orutin gjorde att jag missade avprickningen till 800m, ordnande sig ändå minuterna före start.
Vågade lite mer nu första varvet jämnfört med i söndags (stjärnspelen), gick ju bra med nytt pers, fast mjölksyran på upploppet gjorde att man knappt orka lyfta benen.
Dubbla hit gjorde att man inte visste hur tiden/placeringen stog sig förrän efteråt.
Tanken/upplägget var sen att köra 1500m på lördag och sedan spara sig till DM på 10000m.
Nu gick det inte att komma loss från jobbet på lördag utan hoppa in på 10000m söndag istället.
Mental omställning och lite småstressigt att hinna till jobbet direkt efter loppet blev väl inte optimalt.
Gick ändå helt ok första halvan men sedan blev det allt segare.
Ett misstag från "min" varvräknare gjorde att jag spurtade i mål ett varv för tidigt. Efter att ha pustat ut ca ½-minut och kollade tiden undrade jag om jag inte hade ett varv kvar. Snabb koll och jodå, bara att braka ut på banan igen och spurta ett varv till (trodde knappast man skulle orka det).
Blev dock mediokra 38.42 av det hela.
Får hoppas på bättre fart och ork till DM torsdag.
/Lasse