IF Götas forum

Full version: Inbjudan/Anmälan: Goliatloppet 18/8 Kil
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
Synd att det blev inställt och kanske onödigt?! Efteranmälningarna utgör cirka 50% av totala startantalet (min erf.) Självfallet vill man kunna bestämma sig "på dagen" men det medför ett arrangörsaber helt klart, blir stressigt också med att reg. in alla namn mm.

En samordnad kalender för kommande års tävlingar genom VFIF tror jag nog inte är så dumt, eller (Ida?!). Det blir glädjande nog mer och mer lopp men med lite korta varsel. En träff för VFIF föreningar hösten-vintern och gemensamt lägga ett program tror jag på, bra för både arrangörer och aktiva.

MVH
Gunnar Grahn
Progress LK
Håller med Gunnar! Jag sitter alltid och tävlingsplanerar inför varje säsong, men brukar inte vara alla tävlingar som kommit ut vid den tidpunkten vilket gör att det blir svårt att lägga in alla lopp. Brukar anmäla mig i god tid om jag har bestämt mig för ett lopp och kroppen känns ok men svårt då tävlingar "dyker upp" med kort varsel.

Bra med många lokala lopp runtomkring i Värmland, riktigt roligt att tävla på hemmaplan men tråkigt då loppen "krockar". Vore bra om ansvariga tävlingsarrangörer tillsammans kan besluta om datum och då även ta hänsyn till andra tävlingar utanför Värmland i den mån som det går.

/Mona

G Grahn Skrev:
Synd att det blev inställt och kanske onödigt?! Efteranmälningarna utgör cirka 50% av totala startantalet (min erf.) Självfallet vill man kunna bestämma sig "på dagen" men det medför ett arrangörsaber helt klart, blir stressigt också med att reg. in alla namn mm.

En samordnad kalender för kommande års tävlingar genom VFIF tror jag nog inte är så dumt, eller (Ida?!). Det blir glädjande nog mer och mer lopp men med lite korta varsel. En träff för VFIF föreningar hösten-vintern och gemensamt lägga ett program tror jag på, bra för både arrangörer och aktiva.

MVH
Gunnar Grahn
Progress LK

VFIF kan sammankalla till en sådan planeringsträff. Det finns även planer på att ha en utbildningsdag kring arrangemang och en infoträff om en eventuell långloppscup. Det skulle kanske gå att göra en halvdag med alla de här delarna. Vi får fundera över vilka som ska kallas, när och hur. Jag kan ta den bollen. /Ida
Sidor: 1 2 3
Referens-URL:er