20140318, 13:13
Nu är det dags för farthållare igen. Stadsloppet den 14 juni 2014. Dvs löpare som väl synliga skall genomföra loppet på en förutbestämd tid. Vi kommer enbart att ha farthållare i loppet över 10 km, men som jag förstått av flera tidigare farthållare så vill många efter utfört uppdrag fortsätta på halvmaran. Detta är helt ok och alla farthållare har förstås fri start till valfri distans.
Jag kan vittna om att farthållarna är väldigt uppskattat både av deltagare, publik samt media. Det blir ballonger och tröja som vanligt.
Vi hade ifjol en 37 minuters löpare i form av Lundegård. Han kommer inte att ta den i år så vågar sig någon på detta även i år?
Den som åtar sig uppdraget bör ha överkapacitet för valt tempo och fartkänsla. Farten skall vara så jämn som möjligt under hela loppet.
Jag hoppas att det finns lite tröjor där ute. Jag har nu enbart 37, 43, 45 och sedan har Lundegård lånat 55 min.
Fetstil=klart
(uppdatet 1400609)
37 min Per Jung
40 min Lennart Eriksson
43 min Karl-Martin Nordling
45 min Magnus Torstensson
47 min Emma Bäcker
50 min Lars Lundegård
55 min Anders Olsson
60 min Lars Olsson
65 min Anders Tallgren (Svart ballong som skall representera repet efter 10 km i halvmaran.)
För frågor och Synpunkter skriv här, eller ring mig på kansliet
Simon Hidén 054-212327
Jag kan vittna om att farthållarna är väldigt uppskattat både av deltagare, publik samt media. Det blir ballonger och tröja som vanligt.
Vi hade ifjol en 37 minuters löpare i form av Lundegård. Han kommer inte att ta den i år så vågar sig någon på detta även i år?
Den som åtar sig uppdraget bör ha överkapacitet för valt tempo och fartkänsla. Farten skall vara så jämn som möjligt under hela loppet.
Jag hoppas att det finns lite tröjor där ute. Jag har nu enbart 37, 43, 45 och sedan har Lundegård lånat 55 min.
Fetstil=klart
(uppdatet 1400609)
37 min Per Jung
40 min Lennart Eriksson
43 min Karl-Martin Nordling
45 min Magnus Torstensson
47 min Emma Bäcker
50 min Lars Lundegård
55 min Anders Olsson
60 min Lars Olsson
65 min Anders Tallgren (Svart ballong som skall representera repet efter 10 km i halvmaran.)
För frågor och Synpunkter skriv här, eller ring mig på kansliet
Simon Hidén 054-212327