20140717, 23:44
Enligt flera källor så går det en brukstävling som heter duga på Lördag.
Råda Triathlon. Går inte att hitta på nätet. K-M har dock sett en affish. Typ http://nwt.se/multimedia/archive/01040/r...40674a.pdf
K-M har varit med ett par ggr. Jag en gång och likaså Johan L.
Startskottet går 10:00. K-M åker upp m familj, jag och Lennart åker upp gemensamt. Samling macken i Skåre 08:00.
Rapport från 2009-07-25
300m simmning (Något avkortad mot vanligt)
8km+ Cykel
3km Löp
1. Karl-Martin 35.17
2. Jonas 36.10
3. Lars 36.15
så blev pallen i Råda.
Åsa (3a dam) 43.55 - På K-Ms MTB
Per 60.16
Simning och löpning blev avgörande.
Simning-Cykel:
K-M låg i täten (så småningom en klunga på 4-5 vid cykel)
Jonas nån stans där emellan, sen jag helt själv därefter.
Fick själv köra om en snubbe i en backe i början. Ganska bra cykel-bana, men det är så tråkigt när man inte ser nån. Mötte föresten täten vid en vändning. K-M glatt vinkande. De var nog 1:30 före.
Löpning:
Växla skor, och då sprang en snubbe om. Bra då fick jag nåt att springa om.
Skönt att crawlarna var så dåliga att springa. (De var ändå hyfsade på att cykla) Fick springa om dem allihopa utom K-M, som var långt före, och Jonas som jag börja se på slutet men ändå inte kom tillräckligt nära för att kunna spurta mot.
Glatt överaskad om att det blev en 3dje plats. Holländarn som vunnit 2år i rad blev femma så det var nog ändå hyfsad klass.
Grattis K-M, starkt simmat, snabba vxl-ingar och inga svagheter gjorde att jag och Jonas inte kunde ge honom en match.
/Lars
Råda Triathlon. Går inte att hitta på nätet. K-M har dock sett en affish. Typ http://nwt.se/multimedia/archive/01040/r...40674a.pdf
K-M har varit med ett par ggr. Jag en gång och likaså Johan L.
Startskottet går 10:00. K-M åker upp m familj, jag och Lennart åker upp gemensamt. Samling macken i Skåre 08:00.
Rapport från 2009-07-25
300m simmning (Något avkortad mot vanligt)
8km+ Cykel
3km Löp
1. Karl-Martin 35.17
2. Jonas 36.10
3. Lars 36.15
så blev pallen i Råda.
Åsa (3a dam) 43.55 - På K-Ms MTB
Per 60.16
Simning och löpning blev avgörande.
Simning-Cykel:
K-M låg i täten (så småningom en klunga på 4-5 vid cykel)
Jonas nån stans där emellan, sen jag helt själv därefter.
Fick själv köra om en snubbe i en backe i början. Ganska bra cykel-bana, men det är så tråkigt när man inte ser nån. Mötte föresten täten vid en vändning. K-M glatt vinkande. De var nog 1:30 före.
Löpning:
Växla skor, och då sprang en snubbe om. Bra då fick jag nåt att springa om.
Skönt att crawlarna var så dåliga att springa. (De var ändå hyfsade på att cykla) Fick springa om dem allihopa utom K-M, som var långt före, och Jonas som jag börja se på slutet men ändå inte kom tillräckligt nära för att kunna spurta mot.
Glatt överaskad om att det blev en 3dje plats. Holländarn som vunnit 2år i rad blev femma så det var nog ändå hyfsad klass.
Grattis K-M, starkt simmat, snabba vxl-ingar och inga svagheter gjorde att jag och Jonas inte kunde ge honom en match.
/Lars