IF Götas forum

Full version: Medlemmar i Långdistanslöpargruppen
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
Ã?versyn i medlemsregistret
För att få koll på vilka vi är och lite på vår budet så kommer jag, Kauko och kansliet göra en översyn i medlemsregistret.

Vi ser över så att ni som är aktiva ligger med i rätt Göta grupp och stryker några som inte länge ens kan klassas "Icke aktiva".

Vilka är med i Gruppen?
Det är ni som springer medel- och långdistans (icke junior, icke elit) och alla vereraner medel- och långdistans.

Medlemsavgiften vad är den?
Vi har haft 300kr med motiveringen att vi kör tränarlöst. Det kan bli lite ändring här (läs ökning till 600kr för att harmonisera med övr). Inte för att jag går in som välbetald tränare, utan för att göra utrymme för gemensamma satsningar/aktiviteter.

Vilka har betalt?
Ja det är en intressant fråga. Tex så har Daniel Brånn betalt. Fast han tävlar för annan klubb, liksom Lennart E gjorde förra året. Kanske får ta och skicka ut rosor istf betalningsinbetalninngs blanketter.

/Lars
Var sätter IF Göta gränsen mellan elit och "vanlig" löpare?
Varför får inte elit vara med i gruppen?
Varför kan inte junior som vill träna med gruppen just för att den junioren vill satsa på långdistans (då inte IF Göta har någon långdistansgrupp för juniorer utan bara medeldistans?) få räknas till gruppen om nu denna junior nu vill det.

Ska Göta få fram många nya långdistanslöpare så tycker jag att det är fel att inte klubben har en juniorgrupp som satsar på långdistans. (för stenbecks grupp är väll en medeldistansgrupp?) Tror inte det skadar att ha löpare som är 22 år eller yngre i vår långdistansgrupp.

Visst det skadar inte att ha viss medeldistansinriktning i tävlandet för junioerer men tycker det ska finnas möjlighet för alla junioerer som vill att kunna vara med i en ren långdistansgrupp.
När jag skrev elit så tänkte jag på Per Jacobssen. På den nivån så har det varit individuella lösningar. (Fast jag har aldrig engagera mig i vad det innnebär.)

Sen ska vi väl gapa efter så mycket som vi kan hantera. Det är svårt om det blir för stort. Tex så har vi ju 2+ ultralångdistansare och då kanske inte våra Startmilen och Terräng SM är rätt gemensamma nyckeltävlingar dit vi arrangerar anmälan, resa och boende. Jag strävar efter att vi ska bli lagom stora och att ta hand om det vi har först, sen kan vi växa.

Men du har rätt i ditt resonemang.
/Lars
Det jag reagera mäst på var det där med att inte junioerer kan stå i gruppen.

Kul att tex Fredrik eller vad han heter från stenbecks grupp börjat träna med oss och jag tycker att alla junioerer som vill satsa på långdistans ska få välja om de vill vara med i våran grupp eller någon tex stenbecks/appelqvists grupp eller om de vill välja att alternera mellan grupperna tycker jag de ska få stå med i båda grupperna bara man bestämmer vem som ska anmäla till tävlingar osv. Fast det kanske är sådant som redan beslutats på de möten som hållits.
Följande (38st) betalande medlemmar har vi i gruppen:
Bankhed Marie
Berglund Per
Brånn Daniel
Carlsson Lars-Erik
Daleskog Per
Elfstrand Anders
Eriksson Fredrik
Eriksson Lennart
Eriksson Peter
Flodberg Carl-Erik
Fröding Tomas
Holmgren Tony
Höglund Lennart
Jansson Lennart
Johansson Hasse
Juhlén Thomas
Kaikkonen Kauko
Klockare Ellinor
Larsson Maritha
Larsson Jörgen
Ljunggren Björn
Lundegård Lars
Lundström Mats
Lämås Axel
Moberg Karin
Moberg Evert
Nilsson Anders
Pedersen Tom
Rees Anders
Sandberg Staffan
Sjöström Leif
Sundåker Bo
Thomasson Pia
Thorstensson Magnus
Tryggvesson Ted
Wahlström Torbjörn
Ã?rnstedt Henrik

Nedan (15st) är också såna som är med, men kanske ännu inte fått in medlemsavgiften 2009:
Ekström Mats
Enqvist Dan
Ericsson Sven-Erik
Hedström Jan
Holmgren Lena
Johansson Thomas
Möckelind Lisa
Björkman Arne
Brandt Dan
Bäcklund Björn
Hawas Allan
Hjalmarsson Liz
Högberg Christer
Thomasson Roger
von Schalien Peter

Saknar ni nån på listan?
/Lars
Jag saknar:
L-O Gävert

Vi kanske ska satsa på att bli 50st betalande medlemmar i år.
Nåra fler inbetalningar och några fler nya så är vi där.
Jag tyckert det ser jättebra ut.

/Lars
Sören?
Jag har betalat. �r säker på det. Fick tom inbjudan på posten om Götas föreningskvällar etc idag.

Mvh L-O med en stor och blå fot
Saknades visst, men jag har t o m betalat 600:-...
Utmärkt, jag meddelar det.
/Lars
Sidor: 1 2 3
Referens-URL:er