IF Götas forum

Full version: Intervall ti 21/4
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
2009-04-21 Ti Vo2 5x1000m p=3'
om man önskar så kan man byta ut denna mot
6x1000m p=2'.

Anledningen till att byta ut den är om man känner att man inte riktigt har farten i benen för att ligga på det där lilla extra. Det blir ändå första intervallen på bana utomhus och en viss tillvänjning behövs.

Samling Tingvalla 17.30.
Vi utgår från Tingvalla nu på tisdag och kommer nog att göra det alla tisdagar fram till hösten. Det går utmärkt att byuta om och dusha där på stadion.

Vi som kör Terräng SM kör inte så hårt pass på tisdan. Vi kör ett 6x600m p=400m jogg på grusvägar på I2. Utgång från tingvalla vi med.
/Lars
Sören måste med på tusingar... Det behöver han ;-)..

Mvh L-O

L-O Skrev:
Sören måste med på tusingar... Det behöver han ;-)..

Mvh L-O

Motivera!

Du är snabb och genomtränad nu så du behöver ett lite hårdare pass för att behålla formen till nästa helg.. Enbart därför ;-) http://blogg.l-ogaverth.com/#post268
Så de som kör SM kör tappering och övrig tusingar?

�r väll ett antal fler än ja som inte ska köra SM va?

Tusingar på banan på tingvalla eller?
Brånn, jag kör tusingar på Tingvalla. Struntar i Terräng-SM.
Leif har fått i uppgift att köra 6x1000m i 3:20 fart. Håll koll på honom så han inte springer fortare.
Kan han jogga runt på det utan att känna sig sjukare så får han ompröva sitt preliminära Terräng-SM avhopp.

Not. Sen efter terräng SM så blir vi ett gäng* som kör lite mer snabbhetsinriktat på tisdagar. Dvs mot 1500-5000m.
* Sören, L-O och jag tillhör det gänget.
Det andra gänget blir mer mot mål 10km-42km.
/Lars
Ska inte springa något längre lopp än 10km.Tränar på Tis för att bli snabbare dvs 1500m tom 5000m.Vill ej få några mer problem med ryggen,för mycket distans resp terräng gör att jag får problem med ländryggen.Får räcka tillsvidare med distanser upp till 10000m.Lycka till
Jag vart febrig efter tävlingen i lördags helt utslagen somna runt 9 på kväll men mådde bra dan efter så vågar nog inte köra detta pass utan kör nog något lättare hemma i Arvika istället. Kroppen känns bra nu men ska nog inte pressa den för hårt för tillfället vill ju dessutom va i hyfsad form till helgen då det går en löp tävling i Arvika.

/Thomas
Jag blir kvar i Kumla till på onsdag så missar tyvär passet på tisdag.
Kommer nog vara i kumla nästa vecka också och jobba lite där.
Sidor: 1 2
Referens-URL:er