IF Götas forum

Full version: Långpass, sön 4/10
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
Långpass, samling 10:00 på Tingvalla, 9:50 vid borgmästarbron, Färjestadsidan för de som kommer från det hållet. Hoppas det blir en stor grupp den här gången.
Hej Daniel,
Mats och jag hade tänkt springa sista långpasset innan New York-maran imorgon (söndag). vi har för avsikt köra på Sannavägarna
men vill nog iväg lite tidigare ca 09.15. Men om du/ni andra springer i det området ses vi säkert!
/Carola

DBrånn Skrev:
Långpass, samling 10:00 på Tingvalla, 9:50 vid borgmästarbron, Färjestadsidan för de som kommer från det hållet. Hoppas det blir en stor grupp den här gången.

Springer ca 16km hemmavid hörs Tis MVH Lennart E
Var bara jag, Sören och Thomas som kom, varför inga fler??
Vi är ju ibland 15-20 st på intervallpassen, kör inte ni andra långpass? �r tiden fel eller?

Vore kul om vi kan bli fler som tränar gemensamt även på långpassen nu i höst/vinter
Ja, vi borde få rutin på långpassen. Främst Nov-Feb för att orka hålla uppe mängd under uppbyggnadsperioden.

Själv så har jag med hänsyn till familj tagit bort det gemensamma passet. Det blir för mycket träningshelg helt enkelt när jag väl fått in lö interrvallsrutinen.

Men kör på med en rutin (inkl samling tid och pats) och så småning om så tror jag det utvecklas. Men även om man bara blir tre st så är det alltid bättre än att köra själv.

/Lars
Kör samma plats resp tid kommer förmodligen fler att dyka upp framöver.Själv får jag vara glad om man kan fixa Tis resp Lör varje vecka.Förhoppningsvis någon Sön.Tid räcker inte till med jobb och familj.MVH Lennart E
Skulle gärna hänga med på långpassen. Men med andra åtaganden kan det vara svårt att få till det söndagar och samma tid. Skulle föredra att starta tidigare (t ex 9:00), i morse stack jag iväg före 8:00.
Förslag: intresserade föreslår lämplig tid, sen bestämmer Daniel vilken tid det blir. Håller med om att det alltid ska vara samma tid o plats.
/axel

DBrånn Skrev:
Vi är ju ibland 15-20 st på intervallpassen, kör inte ni andra långpass? �r tiden fel eller?

Vore kul om vi kan bli fler som tränar gemensamt även på långpassen nu i höst/vinter

Jag har svårt att få tiden att räcka till. �r dessutom själv med 2 barn varannan vecka.....men visst kör jag långpass och tänker försöka vara med framöver.....

Mvh
Denny

Daniel, jag tycker det var bra att du tog initiativ till långpass idag.
Förhoppningsvis kommer det fler och man kan lägga upp samordningen på olika sätt. Exempelvis kan några samlas vid 10.00 och andra
kanske vid 09.00 så kan man välja hur det passar. Det är bra om man också kan springa i olika grupper beroende på vilken fart man kör.
Sedan kan det vara så att en del som inte är vana att springa så långt kan med hjälp av att springa med andra få inspiration. Jag vet ju själv hur det var för mig. Jag lärde mig springa 2 tim och mer, vilket från början verkade olidligt lång tid springa. idag höll jag på nästan 2.30.
/Carola

DBrånn Skrev:

Ja då blir väll Våxnäs lämpligast? Kanske 15 min innan ses alla som kommer från ett håll ses tid Bo-bron en grupp kanske 10 min innan ses vid tingvalla. Och sen joggar de olika grupperna till Våxnäshallen där man gör lite vilket tempo/distans som passar och som carola skriver dela upp sig i några mindre grupper. Då kommer nog alla i en lämplig grupp
Sidor: 1 2
Referens-URL:er