IF Götas forum

Full version: Karlstad uphill race. Med resultat!
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
Nu är det så gott som klart att IF Göta kommer att arrangera en ny tävling nästa år, nämligen ett backlopp uppför Bryngfjordsbacken. Löpning och ev MTB.

För att testa konceptet vill vi att ni anmäler ert intresse för en provtävling inom några veckor, lämpligtvis en helg. Tävlande och funktionärer behövs.

Ungefärligt koncept:

Tävlingen börjar med ett kval med individuell start. Varje tävlande får två försök att sätta en tid för att kunna kvala in till finalpasset. De som inte kvalar in får starta i ett lopp med masstart där de får den slutliga placeringen.
Finalisterna startar i heat med ca x deltagare i första steget, t ex kvartsfinal (beror på antalet deltagare), där de x/2 första går vidare till nästa steg.

Vi kanske måste röja lite i banan innan testloppet, så vill ni komma och hjälpa till med det vore det bra.

Se det som ett bra träningstillfälle!
Kul koncept!
Jag har ett roligt rekord för den backintresserade; 5 vändor upp och ned för nämnda backe på tid. Så här går det till: Starta vid lift stugan, spring liftgatan upp till toppen. Nedvägen springs på grusvägen som går till höger om backen (sett nedifrån), ta i liftstugan och upp igen. 5 vändor och tiden stoppas när du tagit i lift stugan sista gången. Min tid: 23.50.
Kul tävling. Vill absolut springa testtävlingen, kan oxå tänka mig att hjälpa till att röja före tävlingen.
/ André
Kul tävling,sprungit samma varv som Karl-Martin :min bästa tid på sex vändor 38,30min dvs 5varv 32min.Springer där liften startar,kör liftvägen till toppen,tillbaks grusvägen till lift.Muskel-Rolf har mätt varvet till ca 400m upp,ner 460m total 860m.Karl-Martin har säkert mer exakta siffror.Självklart hjälper jag till att röja den tilltänkta banan.Strålande "ide" Sören i Höstmörktet.Hörs Lennat E
Jahaja,
Det här verkar ju som en bra idé, men jag skulle vilja komplettera den lite...
Varför inte köra Karlstad downhill race också så skulle det även kunna locka lite mer "kraftiga" löpare som en själv... Wink
Verkar kul.
Ja är med i testloppet om ja har möjlighet då.
Kommer att försöka att köra testtävlingen lördagen den 30 oktober kl 11.00.

Anledningen är att helgen därpå är det Kristinehamns trailrace och sen kan det möjligtvis bli problem med underlaget. Kan ju vara ett bra träningspass inför trailracet...

Förutsättningen är att nog många anmäler sig som tävlande och funktionärer. Dessutom kan väl vädret ställa till det också.

Vad gäller röjning av banan så behövs nog bara en lätt sån innan tävlingen på lördag.

�r sugen på att testa att testa att använda en dator för att registrera tider på under kvalet. �r det någon som vet hur man ska göra för att kunna mata in tider i mål och med hjälp av starttiden kunna räkna ut sluttiden som sedan sorteras i tidsordning automatiskt?
Makro i excel??
Annars går det lätt att med formler i excell eller open office calc ta starttid i en kolumn, slutid i en och sen ta sluttiden minus starttiden och på så sätt få totaltiden och man väljer rätt format på de olika. Sen kan man nog bara sortera sen efter den kolumn där tiderna står.
Låter kul, dock osäker på om jag kan vara med på testtävlingen!

Jag gillar att springa uppför backar, på meritlistan Dundret i Gällivare samt Hackmora Klack i Dalarna...Smile
Kommer om jag är frisk..dunderförkyld nu.
Sidor: 1 2
Referens-URL:er