Hej svejs, en liten rapport pa julafton fran San Antonio, Chile 22 grader varmt och total avsaknad av julstamning.
Jag o Jannette sprang ett millopp sondagen 20/12 i Valparaiso, stor som Stockholm ungefar, och...75 deltagare. Allt ungefar som ett lopp hemma i Varmland, trevliga lopardarar allihop...15-20 riktigt bra lopare sen glada motionarer, tror jag blev 10:a totalt. Urjobbig milbana med vandpunkt 3ggr o vid varje vandning en lang satans backe o 25 grader varmt o blast fran Stilla Havet, gjorde INTE under 40 min kan man lugnt saga, men inte over 44 heller. Jannette vann D45, att hon var enda startande kan ju inte hjalpas, stor pokal blev det i alla fall. Totalt 4-5 tjejer med, Feministiskt Initiativ har lite att jobba med har. Jag trea i H50, blonde gringon i tajts fran Suecia vackte viss uppmarksamhet. Trodde jag skuille ga ikapp de som var etta/tvaa i klassen men det var sega gubbar och jag kord av varmen o backarna och var halvminuten efter dem. Vet inte vad vinnartiden var men 33-34 minuter ungefar. Nagon ur Gotas Langdistgrupp hade sannolikt vunnit loppet. Alla deltagare inbjods till Sverige och "Brunskogsloppet" 2010, tror inte sa manga chilenare kommer dock...
Trana i tajts har innebar att folk skriker "hej pa dig bogen", bryr mig 0%. Kor backpass i en brant backe dar vi bor, och det blev full palaver, alla grannar stod i fonstren och kom sen ut undrade vad det ar for en javla idiot som springer 8 ggr uppfor backen i flodande solsken.
Halsningar
G.Grahn