Medlem i Göta LD, hur funkar det??!
|
Författare |
Meddelande |
Gunnar Grahn
Junior Member
Grupp: Registered
Status:
|
Medlem i Göta LD, hur funkar det??!
Sprang 110 minuter idag och jösses va lätt det gick. Kanske blir nån DM-tävling H50 (5000, halvmaraton) och liknande och då behöver man vara klubbansluten...?!
Har absolut inga krav på att få tävlingar betalda, pröjsar själv, bara vara klubbansluten s a s. �r det 600 spänn som jag såg på nåt ställe eller 300:-..?!
Har inga större ambitioner, men får "tävlingsåterfall" och kanske inte ger upp detta med 40min/10km ändå, men det blir svårare för varje dag som går...
|
|
20110320 12:30 |
|
|
Karl-Martin
Athlete
Grupp: Moderators
Status:
|
RE: Medlem i Göta LD, hur funkar det??!
Bli gärna tävlingsmedlem (600 SEK/år) och bli med i gänget! Som bonus får du då tävlingarna betalda! För 300 SEK/år blir du klubbansluten men blir inte berättigad till tävlingsstöd.
|
|
20110320 17:10 |
|
|
lundegard
Coach
Status:
|
Det finns egentligen inget billighetsalternativ. Om man vill springa SFIF bantavlingar så ska man vara medlem i forbundsansluten förening. Tävlar du med if Göta så ska du va tävlingsmedlem.
Detta inlägg modifierades senast: 20110320 23:25 av lundegard.
|
|
20110320 23:23 |
|
|
Gunnar Grahn
Junior Member
Grupp: Registered
Status:
|
Om jag letar lite så står det ju faktiskt att läsa innantill under "medlem" och då är det Lars som har rätt, konstigt nog (skojar, Lars har väl råkoll på det mesta!).
Struntar i pengar, grejen är att om man t ex ska vara med i Stadsloppet så var man (förr i tiden) tvungen fixa en ersättare, man fick inte delta i klubbens egna arrangemang annars, det är jag "livrädd" för...Stadsloppet är ju årets grej att vara med på!
Pyntar in 600:- och sätter då lite tryck på mig att träna lite mera, även när det är taskigt väder. Tack för snabba svar!
|
|
20110321 07:29 |
|
|
lundegard
Coach
Status:
|
Självklart kan du ha Stadsloppet som mål. �ven utan ersättare.
Det är 50+% av gänget som har Stadsloppet på programmet.
Vad gäller arrangemang:
Lättast - Den tävling som det är lättast att delta som arrangör på är Vårruset. En vardagkväll och stå och dela ut reklamprylar vid målgång.
Roligast - Götagala. Stå på innerplan och se allt.
Viktigast - 6-timmars, då vi långdistansgruppen har huvudansvaret.
Bidra efter förmåga.
Välkommen,
/Lars
Detta inlägg modifierades senast: 20110321 18:07 av lundegard.
|
|
20110321 18:05 |
|
|