Skriv svar  Skapa Ämne 
Milen 40 min Juni Stadsloppet
Författare Meddelande
lundegard
Coach

Grupp: Moderators
Status: Offline
RE: Milen 40 min Juni Stadsloppet

Kommentar till programmet.

Bra program. Fokuserar på kvalitetspassen och att farten ska finnas där i benen.

Att springa milen på under 40min kräver sin dos av seriositet och att man redan 3 månader innan har en plan att genomföra.

Låt säga att man inte riktigt kan följa det som Lennart skriver. Antingen pga att man blir lite för sliten eller måste ställa in något pass. (Det kommer hända)

Då skulle jag göra så här:
- Skjut inte fram något pass. Dvs om du missar ett. Flytta det inte till nästa vecka. Kör på det som står. Förlorat pass är förlorat. Inte hela världen.
- Byt bort ett av kvalitetspassen så att det "bara" blir 2 kvalitetspass (läs intervallpass). 3 kvalitetspass är väldigt tufft och max är nästan att köra det 2 veckor på raken och sedan den 3dje veckan kanske bara köra 1-2 kvalitetspass. Byt inte bort det mot vilodag. Byt det mot lätt distans eller annan typ av träning.
- Mängden som Lennart skriver duger fint. Du behöver inte springa så fort som 5min/km. Kör det hellre för sakta än för fort. 5:45/km duger fint. Du kommer bli sliten av kvalitetspassen.

/Lars

Detta inlägg modifierades senast: 20140329 13:05 av lundegard.

20140329 13:04
Hitta alla inlägg av denna användare Citera detta meddelande i ett svar
Skriv svar  Skapa Ämne 

Meddelanden i detta ämne
RE: Milen 40 min Juni Stadsloppet - lundegard - 20140329 13:04

Visa utskriftsvänlig version
Skicka detta ämne till en vän
Prenumerera på detta ämne | Lägg till ämnet till favoriter

Forumhopp: