Ifrån Patrik Wikström som tränar på.
//simon
Hej!
Det går framåt med träningen, jag har genomfört vecka 5 nu och har kanske hopp om att kunna hänga med om jag fortsätter så här. Jag har en fråga till farthållaren Lennart E och undrar om du kanske kan framföra den.
Han kan maila mig sitt svar direkt till mig om han vill.
"Har genomfört vecka 1-4 utan alltför stora problem. Måndagens distans har jag dock strukit, är inte riktigt van vid 6-mila veckor, snarare 4-5. Farterna på nyckelpassen har gått bra. Och nu har jag genomfört första veckan i fas två, vecka 5. Genomför veckorna lite progressivt, så tar någon intervall mindre i början. Tisdagens fartpass inga problem med farten(3,50). Undrar: Lördagens pass: 1. Hur lång vila mellan 10 minuters-intervallerna? Och sedan, passet som jag anser vara viktigaste av dem alla, samtidigt det jag både gillar och bävar för: torsdagens snabbdistans i 4-fart. Här står det 4-6 km. Efter vintern så klarar jag knappt 4 km i den farten, den klingar av lite sista km. Hoppas jag utvecklar uthållighet snabbt. Ska jag fortsätta öka distansen till 5 och 6 km och låta farten klinga av efter 4km något eller gemomgående hålla lägre fart? Detta pass finns inte med de sista 4 veckorna, kan jag ta med det?
Slutligen, vecka 9 till 11: vilken fart på 400-hundringarna?"
//Tack på förhand