Skriv svar  Skapa Ämne 
Gemensamt träningsprogramn 2010?
Författare Meddelande
Sören
Senior Member

Grupp: Registered
Status: Offline
RE: Gemensamt träningsprogramn 2010?

Inte alls fel att ha ett program att följa, och jag försöker hänga med på så många av Lars pass som möjligt. Men jag har i alla år kört "oprogrammerad" och går mycket på känsla och vad jag är sugen på att köra för dagen. Mitt resonemang liknar Henriks, utom att jag kör helt efter eget huvud.
Under grundträningsperioder är jag mer benägen att försöka hänga med på Lars program, men när det närmar sig tävlingssäsong, går det mer mot mina egna behov.
Men jag har i alla fall en grundinrikting som jag försöker följa. Jag kommer nu efter VSM köra lite rehab-träning. Därefter kommer jag att köra en grundträningsperiod med mycket mängd och tröskelpass. �ven styrka-spänst är prioriterat.

Men borde vi inte ha ett möte och diskutera inriktning på programmet? Därefter får du Lars och kanske tillsammans med någon mer detaljstyra varje träningstillfälle. För som Henrik nämner borde vi diskutera planeringen, för att undvika större diskussioner före och efter varje pass.

En delad träningsgrupp för olika inriktningar borde vi ha från början. T ex en för medeldistans upp till milen och en för halv- och helmarathon. Många träningar kan bli gemensamma med kanske något specialinslag och en del helt olika.

Detta inlägg modifierades senast: 20100215 20:28 av Sören.

20100215 20:21
Hitta alla inlägg av denna användare Citera detta meddelande i ett svar
Skriv svar  Skapa Ämne 

Meddelanden i detta ämne
RE: Gemensamt träningsprogramn 2010? - Sören - 20100215 20:21

Visa utskriftsvänlig version
Skicka detta ämne till en vän
Prenumerera på detta ämne | Lägg till ämnet till favoriter

Forumhopp: