Skriv svar  Skapa Ämne 
Gemensamt träningsprogramn 2010?
Författare Meddelande
Henrik
Master Member
**

Grupp: Registered
Status: Offline
RE: Gemensamt träningsprogramn 2010?

Jag tycket att hela diskussionen är tramsig. Det är många som efterfrågar och uppskattar den strukturen som ditt program ger Lars, och det är aldrig någon som blir tvingad att köra något annat än det. Det borde var tillräcklig anledning att fortsätta med ett träningsprogram. (Du gör väl ändå ett åt dig själv). Att sedan inte 100 % av gångerna följa detta ser jag bara som sunt och visar att man kan tänka själv. Såna avvikelser ska väl inte alltid behöva "godkännas" av dig Lars. Ska man vara konsekvent i det resonemanget borde även frånvaro godkännas. Men även du ändrar ju dina pass med kort varsel när du känner att du behöver det. Passen brukar ju ändå alltid redovisas efteråt. Om det ska vara så hård styrning av träningen borde programmet omfatta samtliga pass under veckan och 100% närvaro på samtliga pass. Nu består dock gruppen inte av några elitsatsande heltidsproffs, utan ett gäng motionärer på olika nivåer som tränar för att det är roligt och för att förhoppningsvis kunna utvecklas lite (eller tappa så lite som möjligt).

Alla har heller inte dig som tränare och det står dessa helt fritt att köra precis vad man vill. Sen skadar det ju inte om man har tid eller möjlighet att kommunicera ut det innan. Risken är väl dock att det då blir ännu fler avvikelser från programmet. Jag tycker att det har fungerat utmärkt hittills och jag har inte hört någon annan klaga heller. Tycker man att dina pass är bra kör man dem. Om inte kör man något annat. Vill du ha mina synpunkter på programmet är det bara att fråga. Jag kommer dock aldrig att anpassa min träning efter andra så länge jag inte tror att det gynnar mig. Punkt.

20100216 10:05
Hitta alla inlägg av denna användare Citera detta meddelande i ett svar
Skriv svar  Skapa Ämne 

Meddelanden i detta ämne
RE: Gemensamt träningsprogramn 2010? - Henrik - 20100216 10:05

Visa utskriftsvänlig version
Skicka detta ämne till en vän
Prenumerera på detta ämne | Lägg till ämnet till favoriter

Forumhopp: