Wood-joggen:)
|
Författare |
Meddelande |
Emma
Member
Grupp: Registered
Status:
|
Wood-joggen:)
Hej alla glada
31 maj är det dags för Wood- joggen igen!!!! Nytt för i år är att den kommer bli kontrollmätt av självaste kauko och detta lockar förhoppningsvis hit fler av er från GÖTA banan kommer som vanligt vara 2 varv med en 5000 m bana och en 10 000 m bana! Vi kommer dessutom anordna ett barnlopp som är anpassat för alla åldrar!
Lars kan du skriva in detta i tävlingskalendern?
Är många intresserade??
Med vänlig hälsning, Emma!!!
|
|
20140404 09:30 |
|
|
lundegard
Coach
Grupp: Moderators
Status:
|
RE: Wood-joggen:)
Jag lägger inte in den i träningskalendern. (Låter lite brutalt men är hellre lite tydlig än undvikande)
Anledningen är främst för att det inte riktigt finns plats. Behöver hushålla och välja ut och om jag ska ta med den så behöver jag ta bort antingen Harsprånget eller DM5000m, 3 tävlingar inom 6 dagar är för tajt.
Jag blir aldrig klok på vem det är som arrangerar wood-joggen. Är det en motionstävling med sanktion?
Vi kommer bli lite mer fokuserade på att välja ut SFIF/VFIF sanktionerade tävlingar.
Däremot så får var och en bestämma själv om de vill köra den.
/Lars
|
|
20140405 18:37 |
|
|
Fredrik eriksson
Member
Status:
|
Jag hade sprungit woodjoggen om den inte hade kolliderat med Stockholsmaran, tråkigt !
|
|
20140405 19:45 |
|
|
Emma
Member
Status:
|
Hej igen!!!
Vill ännu slå ett slag för Wood- joggen som är den 31 maj klockan 14!! Vet att det även är ett lopp i Arvika denna dag, men hoppas på att ni väljer att tävla i Grums
Lars det är numera ett sanktionerat motionslopp, i år har vi blivit detta. Det är Grums slalomklubb som är med och arrangerar och i år blev jag tillfrågad att ta tag i detta tillsammans med andra som vill ha denna dag så bra som möjligt! Banan kommer mätas av kauko och blir därmed ett kontrollmätt motionslopp !!!!!
Hoppas ni vill dela med er av detta och komma och springa!!! Det är även ett barnlopp i år, och aktiviteter som hoppborg och ansiktsmålning, så hela familjen kan vara med!!
Hur många är intresserade?
/ Emma
|
|
20140428 09:44 |
|
|
lundegard
Coach
Grupp: Moderators
Status:
|
Va kul att höra att det är ett sanktionerat motionslopp. Det är helt rätt riktning.
Kommer dock inte att få ihop tävlingsschemat som det ser ut. Får ta och bli lite bättre på det nästa år. (Läs - jag får ta och be någon att hjälpa till. För mycket jobb för mig att hålla koll på träning/tävlingar/inbjudan egna arenatävlingar/anmälan. )
Nu klumpa allt ihop sig vad det verkar.
Tills något annat är sagt så ligger plan
2014-05-29 To Tävling Harsprånget 6 km (Kristinehamn)
2014-06-03 Ti Tävling DM 5000m, Tingvalla 18:30 (Heat B), 19:00 (Heat A)
/Lars
|
|
20140428 19:08 |
|
|