Skriv svar  Skapa Ämne 
Hjälp! Besvara en kort "kostenkät"
Författare Meddelande
Sigrid
Member

Grupp: Registered
Status: Offline
RE: Hjälp! Besvara en kort "kostenkät"

Bra initiativ, jag håller helt med om den ensidiga medierapporteringen som varit på senaste tiden!

Blir mörkrädd när man ser listor på sånt som lchf-fanatikerna anser ska rensas ut ur skafferiet. Säkert är det många människor som skulle må bra av att äta mindre socker (t.ex. dricka mindre läsk). Men ingen skulle någonsin kunna intala mig att potatis, morötter och frukt är dåliga livsmedel...

Jag tror på en varierad kost och äter sånt jag tycker är gott utan att analysera dess mer. Gröt eller fil och flingor, smörgås och kaffe eller te till frukost. Försöker också äta så mycket grönsaker och frukt som möjligt. Skulle inte kunna sluta med kolhydrater till förmån för fett, det rimmar inte i min värld.

Charlotte Kalla sa i en tidningsintervju en gång att om hon är sugen på godis, så tror hon att det är bra för kroppen att äta godis och då äter hon godis. Det verkar sunt. Så länge man har en aktiv livsstil och mår bra finns det ingen anledning att förbjuda något. Smile

Detta inlägg modifierades senast: 20110301 17:24 av Sigrid.

20110301 17:20
Besök denna användares hemsida Hitta alla inlägg av denna användare Citera detta meddelande i ett svar
Skriv svar  Skapa Ämne 

Meddelanden i detta ämne
RE: Hjälp! Besvara en kort "kostenkät" - Sigrid - 20110301 17:20

Visa utskriftsvänlig version
Skicka detta ämne till en vän
Prenumerera på detta ämne | Lägg till ämnet till favoriter

Forumhopp: