Grunden är att jag vill få ut maximalt av oss alla. Och det får vi när samkör. Att köra samma för alla är ingen helt bra ide. Det måste anpassas. Jag vet.
Och eftersom alla inte satsar på IVSM eller att bli bättre 1500m* löpare så behövs det alternativ. Men om det dyker upp alternativ varje gång 5 minuter innan start så är vi snart inne på nåt helt ostrukturat. Och då faller mitt jobb. Då kan jag göra ett träningsprogram till mg själv.
Om du däremot publicerar vilka pass du vill köra och kommenterar de pass jag laggt upp så driver vi framåt och blir ännu bättre.
Tex så tycker jag att 15-20x400m är ett bra pass och att det passar KANSKE tex dig och L-O bättre. Men ta också i beaktan att jag tänkt köra ett 5x1000m ti därpå. Om du då kör ett tex 10x300m pass för att få fart på medeldistansbenen nästa vecka så har vi i slutändan bara brytit upp gruppen i två delar och bytit plats mellan två pass.
- Kan du ställa upp på att informera om vilket pass du tänker köra på forumet?
/Lars
* 1500m träning är inte kontraproduktivt för marathon, men det bör tajmas in i träningen på nåt sunt sätt.