Skriv svar  Skapa Ämne 
Anmälan Häljebodaloppet 6/8
Författare Meddelande
SISU-Lars
Senior Member

Grupp: Registered
Status: Offline
RE: Anmälan Häljebodaloppet 6/8

Ett trevligt mysigt lopp med härlig omgivning som börjar med grusväg sedan in på Finnskogsleden med en riktigt saftig uppförsbacke som avslutas med ett bergspris till den som når upp först. Efter det bär det utför och hela vägen upp och ner är det stenigt och rotigt vilka var ganska hala efter gårdagens regn. Ut på grusväg igen för att sedan svänga av in på en skogs-/traktorväg som tog oss tillbaka till första grusvägen igen och målgång. 7,3 km enl. arrangör, 7,46 på klockan.

Formen känns god men var ändå lite småseg innan start (kanske för att man har semester och plötsligt måste gå upp på morgonen?, vad vet jag) även benen var sega med ordentlig träningsvärk i vader efter torsdagsträningen.
�ppnade i 3:41 fart dom 2 första km innan leden och backen som var bra mycket brantare än väntat, fick även gå lite på säkerhet där i halkan, km-tiderna steg med backen till 4:50 och 5:04.
Sedan utför i terräng (4:01) och grusväg (3:53) där benen stretade emot än mer än uppför, fick släppa förbi 3 gubbar där.
In på traktorstigen (4:00) och sedan upplopp/målgång.
Tid 30:50, 8:e plats. Hade sikte på under 30 min så inte helt nöjd.

L-O Gävert 2:a, Anders Frykblom 7:a och Mona vann damklassen. Men deras tider har jag inte riktigt ordning på (klarar ju knappt av att hålla reda på mina egnaBig Grin)

/LasseSmile

Detta inlägg modifierades senast: 20110806 15:58 av SISU-Lars.

20110806 15:56
Hitta alla inlägg av denna användare Citera detta meddelande i ett svar
Skriv svar  Skapa Ämne 

Meddelanden i detta ämne
RE: Anmälan Häljebodaloppet 6/8 - SISU-Lars - 20110806 15:56

Visa utskriftsvänlig version
Skicka detta ämne till en vän
Prenumerera på detta ämne | Lägg till ämnet till favoriter

Forumhopp: