Skriv svar  Skapa Ämne 
Sidor (2): « Första < Föregående 1 [2] Sista »
Tjurruset
Författare Meddelande
Jan Hedström
Junior Member
**

Grupp: Registered
Status: Offline
RE: Tjurruset

Hej på er. Tråkigt för er alla som sprang fel, det förtar ju lite av loppet. Jag vill ge er min synpunkt på loppet. Jag måste ha kommit till det ställe som ni sprang fel strax innan er, och för min egen del så hade jag inga problem att följa snitslarna. Det var snitslat med jämna mellanrum och även heldragna snitslar fanns på många ställen. Det borde ha gått bra att följa banan om man bara hade tänkt på att det var "snitslar" och endast "snitslar" man skulle följa och inga andra markeringar som "pilar mm". Man måste nog försöka tänka till själv, när man inte ser någon snitsel på flera hundra meter eller kilometer som många av er hade sprungit fel, då är det ju någonting som inte stämmer. Jag har sprungit många tjurrus och enligt mig så var detta lopp det som var "bäst" snitslat av alla. En stor eloge till de som satt/snitslat banan, den var dessutom grymt krävande och jobbig men det är ju det som gör det till ett riktigt tjurrus. Beröm till er ovan också som inte kritiserar de som satt/snitslat banan utan bara kommenterat att ni sprungit fel. Vi får ta nya tag mot andra löptävlingar och kommande tjurrus!! ha det så bra!
Mvh
Janne Hedström

20130917 10:47
Hitta alla inlägg av denna användare Citera detta meddelande i ett svar
lundegard
Coach

Grupp: Moderators
Status: Offline
RE: Tjurruset

Jag kan bara ha ett leende på läpparna när det gäller att springa fel och att man är lite dum i huvudet när man är trött. Springer efter andra och har adrenalin i kroppen adderar till det.

Tex så är det hyfsat många som räknat fel på varven på 1500m. Snacka om snitzlat! - Det bara blir fel ibland.

Jag bara sprang efter och var inte så rationell helt enkelt.
Att springa i efterhand/ensam/i ett lugnare tempo, det är inte samma grej som in-action.

För att ge ett exempel (en kompis som sprang samma helg som tjurruset)
-- Klippt och klistrat från funbeat ---
Stockholm Adventure Race.
Dagens lopp gick av stapeln vid Hellasgården nära Nacka i Stockholm.
Loppet börjar med en snitslad prolog/trailrun och hela fältet drar iväg i skogen. Man har fullt upp med att hålla ryggen framför och se upp var man sätter fötterna när man hör orden man inte vill höra från ett lag några snäpp fram. "Har någon sett en snitsel?" Alla stannar upp och konstaterar att vi tappat snitslingen. Suck. Chansar och springer någotsånär tillbaka åt rätt håll men förlorar säkert 5 min direkt.
...
---

Jag tycker föresten att man inte ska ha hemlig bana utan att banan skall avslöjas innan. - Det löser inte detta problem fullt ut, men det skulle kunna lindra.
Det blir också en kul snackis innan.

/Lars

Detta inlägg modifierades senast: 20130917 12:52 av lundegard.

20130917 12:50
Hitta alla inlägg av denna användare Citera detta meddelande i ett svar
Skriv svar  Skapa Ämne 

Visa utskriftsvänlig version
Skicka detta ämne till en vän
Prenumerera på detta ämne | Lägg till ämnet till favoriter

Forumhopp: