Fundera på om inte Sisujoggen skulle kunna vara med i NikeRunCup, men jag får inte ihop klasserna. I NRC har vi F11, F13, F15, men hur matchar det mot deras klasser? Eller är det jag som tänker fel? (Finns det ingen standard vad gäller klassindelning för ungdomar?)
/Lars
Anledningen är nog att det är en sprinter som gjort listan med input från andra tränare. Och bla jag eller Henrik � har inte sagt nåt.
Vi har sagt till om att vi ska ha med Lidingöloppet och att vi borde satsa på ett lag där. Det ramla av misstag bort. Det ska jag återmata (inkl SM marathon och halvmarathon).
Det finns fortfarande visst utrymme för utökning/ändringar, så hojta bara till.
Föresten, - Har vi nån som kvalificerar sig till, och vill va med, på SM halv- och helmarathon?
En liten rättelse bara. Halvmarathon-SM genomförs i år i samband med Göteborgsvarvet. Anledningen att inte detta SM samt marathon-SM (Stockholm marathon) inte finns med i Götas planering är nog som Lars säger att vi inte har sagt något om dessa tävlingar. Visserligen finns det säkert folk från klubben som springer dessa tävlingar, och visst skulle man kunna ordna en gemensam resa, men mig veterligen är det i år inte så många av dessa som "satsar" eller "har något i SM-klassen att göra(?). Så av anledningen att det är SM-status vet jag inte om det i år finns någon större anledning till gemensam resa. Det kan ju dock finnas andra anledningar, och det brukar arrangeras en bussresa till Stockholm i alla fall.
Ja det är götebrogsvarvet i år.
Kvalgränsen för att få starta i SM i marathon resp halvmatathon är 2:40 på marathon, 1:12 på halvmarathon resp 32 min (gjort på bana) på milen. I dagsläget är det väll vitt jag vet bara Henrik och Per av Götas som uppnått dessa tider men flera som inte är för längt ifrån att klara dessa. Rees fick t.ex. förra året när SM HM var i stockholm trots att han inte klarat kvälgränsen starta i SM.
�r det klart att det blir samordnat DM mellan Närke och Värmland i Karlskoga den 17/6?
Inte kommit upp någon plats för det på Nerikefriidrott.se än.