Men usch vilka hemska bilder Lars! Kände mig inte precis som någon "drottning" där..
Måste ju hänga på de andra och göra en sammanfattning om mitt lopp också.
Irriterad över att inte få starta i 1a då jag ville ha kontroll på mina konkurrenter från starten. Försökte flörta till mig en bättre seedning men lyckades inte så bra med det.. 30,56km mätte min GPS mitt lopp till.
Första 5km gick segt..kändes inte som att dagsformen var på topp.. Folkhav! Svårt att plocka placeringar..blött, halt, lerigt..valde att bara hänga på i folkvimlet istället för att bränna krut i onödan..hade inte de krafterna i lördags..
Drogs med magkrämpor hela vägen.. fick även håll efter halva loppet men det gav med sig efter några km. Fick ifjol erfara hur det är att gå in i den välkända väggen så försökte springa med huvudet den här gången, mobilisera krafter inför sista tuffa milen. Lyckades ganska bra. Fastän sista 3km kändes som en evighet..blev omsprungen av en tjej på upploppet, försökte svara men benen ville inte lyda. I mål på 2.14,02, hade siktat in mig på 2.10 men det får jag spara till nästa år! Blev en 16:e plac., en placering bättre än ifjol men över 7min bättre i tid! Med andra ord..konkurrensen var stenhård iår!! Min tid hade räckt till en 7:e plats ifjol..
Jaja fick iaf motta herrarnas silvermedalj En ganska bra tid med tanke på min skadedrabbade säsong i övrigt!
Distans Tid Plac
5,5 km 0.24.47 -
10 km 0.43.54 -
15 km 1.05.39 -
20,2 km 1.30.41 -
25 km 1.51.36 -
MÃ¥l 2.14.02 16
Medelpuls: 174
MHR: 183
Skitskoj att åka iväg tillsammans på tävling! Det borde vi göra oftare!! Blir nog Bålstad halvmaraton för min del också som säsongsavslutning.. �r du nöjd nu Leif?!!;P Jag vill tävla mera!!!