Skriv svar  Skapa Ämne 
Karlstad uphill race. Med resultat!
Författare Meddelande
lundegard
Coach

Grupp: Moderators
Status: Offline
RE: Karlstad uphill race. NU PÃ? LÃ?RDAG!

Wow vilket lyckat test!

Verkligen bra att Ni (Sören, mfl) tog och körde ett tävlingstest. Det går inte att bara sitta bara hemma i soffan och klura på sånt här.

Jag tyckte det hela funkade klart över (min) förväntan.

Mina tankar och reflektioner som deltagare.
- Bra att så många ställde upp. Det gjorde det hela riktigt kul.
- Man klarar av att återhämta sig så att det går bra att köra flera backlopp. Jag trodde att det skulle bli så att man tog helt slut efter ett lopp och att det bara skulle bli en oskön förnedring efter lopp 1. Okej, jag maxa dåligt på första, men ändå....
- Konceptet med 2st kvalificeringslopp funkar också bra.
- Kvalificeringslopp med individuell start med 30sek mellanrum. Det är alltid kul när man ser nån annan löpare under loppet och med 30 sek mellanrum så ser man sin föregånmgare och en del blir tom passerade. Om bara tidtagaren på toppen hinner hålla koll så skulle jag kunna tänka mig att tajta till det ytterligare och gå ner på 20sek mellanrum. Kanske tom bara 15sek. Om startfältet är stort så vill man tighta ihop det.
- Det var inte för trångt i gemensam start. Kan nog gå upp på 6 eller 8 man i varje heat. Beroende på antal deltagare.
- Att flytta in heatet med de som inte kvalificerade sig till final emellan finalheaten är en god ide för att få lagom, rättvis, spridning mellan finalheat och att se till så att det hela tioden händer nåt i backen. (minimera dö-tid för åskådare)
- Toppen med en påhejande Mona på toppen. Man behöver verkligen lite peppning på slutet.
- Johan E hade en imponerande kvaltid. Men skönt att Lennart satte honom på plats i semi:-)

Publicera gärna alla tider/plac. Tycker vi skall skicka in resultatet till vf/nwt.

/Lars

Detta inlägg modifierades senast: 20101030 15:42 av lundegard.

20101030 15:29
Hitta alla inlägg av denna användare Citera detta meddelande i ett svar
Skriv svar  Skapa Ämne 

Meddelanden i detta ämne
RE: Karlstad uphill race - felix - 20101023, 06:55
RE: Karlstad uphill race - Sigrid - 20101025, 14:41
RE: Karlstad uphill race - Mona - 20101026, 08:03
RE: Karlstad uphill race. NU PÃ? LÃ?RDAG! - lundegard - 20101030 15:29

Visa utskriftsvänlig version
Skicka detta ämne till en vän
Prenumerera på detta ämne | Lägg till ämnet till favoriter

Forumhopp: